تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

انتقاد یک کارشناس فناوری اطلاعات از اختلال اینترنت | خدا می‌داند وزیر ارتباطات مشغول چه کاری است

علیرضا بزرگمهری، کارشناس فناوری اطلاعات درباره اختلال‌های چند روز اخیر اینترنت گفت: اختلال‌ها در چند روز اخیر عجیب شده است. خدا می‌داند زارع پور مشغول چه کاریست. این‌ها تمام روش‌های ممکن را برای بالابردن محدودیت تجربه می‌کنند.

انتقاد یک کارشناس فناوری اطلاعات از اختلال اینترنت | خدا می‌داند وزیر ارتباطات مشغول چه کاری است

رویداد۲۴ | این روز‌ها محدودیت‌های اینترنت بیش از قبل احساس می‌شود؛ احساسی که شبیه یک زنگ خطر نسبت به آینده اینترنت عمل می‌کند و جامعه را در رابطه با تصمیمات و نظرات دولت، نگران کرده است. از یک سو دولتی‌ها می‌گویند محدودیت دست ما نیست، اما ترکیب شورای عالی فضای مجازی نشان می‌دهد که رئیس جمهور اگر بخواهد، می‌تواند به نفع مردم وضعیت اینترنت را بهبود بخشد.

علیرضا بزرگمهری، کارشناس فناوری اطلاعات درباره اختلال‌های چند روز اخیر اینترنت به «انتخاب» گفت: اختلال‌ها در چند روز اخیر عجیب شده است. خدا می‌داند زارع پور مشغول چه کاریست. این‌ها تمام روش‌های ممکن را برای بالابردن محدودیت تجربه می‌کنند. علتی که محدودیت ایجاد می‌کنند، آزار جامعه است. این محدودیت‌ها اصلاً مؤثر نیست. الان پیر و جوان ما از فیلترشکن استفاده می‌کنند. قبلاً یک کنترل وجود داشت و جای محدودیت حتی در میان خانواده‌ها داشت، اما فیلترشکن تبدیل به یک امر روزمره شده است.

وی در ادامه درباره ادعا‌های دولت مبنی بر توسعه فیبرنوری بیان کرد: یک تکلیف در برنامه وجود دارد که باید به مقداری از گسترش اینترنت رسید. از زمان روحانی با رینگ شمال و شمال، بحث فیبرنوری و افزایش کیفیت شروع شد. الان نتایج نشان می‌دهد که ما در هر ۴ ماه، نزدیک ۸ درصد از ترافیکمان را از دست می‌دهیم. این مسأله نشان می‌دهد که دوستان برای شعار‌هایشان به کدام سمت می‌روند. جریان فیبر جریان توسعه زیرساخت است و این دولت هم ادامه داد. مگر همراه اول و ایرانسل، قبلاً به ما اینترنت نمی‌دادند؟ الان با زیرساخت بیشتر چطور اینترنت بی کیفیت‌تر می‌دهند؟ این تجربه نشان می‌دهد که مشکل اصلی زیرساخت نیست. آنچه باید توسعه پیدا کند، دسترسی به اینترنت با کیفیت جهانی است. دستکاری پروتکل‌ها نیز طبق مقررات بین‌المللی، کار‌های غیرقانونی است. در هیچ کشوری این رفتار‌ها مجاز نیست.


بیشتر بخوانید:

ببینید| وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت تا پایان سال ۵۰ درصد بیشتر می‌شود

وام ۵۰۰ میلیونی سازمان فناوری اطلاعات به پلتفرم‌های داخلی!

وعده جدید وزیر ارتباطات: اینترنت را به سرعت نور می‌رسانیم


او افزود: پروژه محدودیت، به وضوح شکست خورده و معایب آن به شدت بیشتر از فواید آن بوده است. الان طیف‌هایی از مردم از وی. پی. ان استفاده می‌کنند که مخالف این پدیده بودند. الان مردم می‌خواهند با فرزند خود در خارج حرف بزنند و ناچار به استفاده از فیلترشکن هستند. الان پلتفرم‌های معروف بازی را فیلتر کرده‌اند، یعنی بازی سازان بروند؟ آن خانمی که می‌گفت هرکسی نمی‌خواهد، جمع کند و برود، حرف درستی از سوی دولت برای تصمیم‌هایش نسبت به مردم بود. من خواهش می‌کنم دست از آزار مردم بردارند.

بزرگمهری درباره نقش دولت در ایجاد محدودیت گفت: این حرف زارع پور که می‌گوید محدودیت‌ها دست من نیست یک شوخی است. رئیسی رئیس شورای عالی فضای مجازی است و ۶ وزیر در آنجا حضور دارند، چطور من باور کنم که زارع پور و رئیسی و دولت یک نظر منسجم ندارند. این حرف‌ها شوخی است، دولت رئیسی درک درستی از اقتصاد دیجیتال ندارد. اقتصاد دیجیتال در یک جزیره رخ نمی‌دهد، در یک ارتباط با دنیا رخ می‌دهد. ما در ایران شبکه‌های مجازی مهم را فیلتر کردیم، اگر یک آمریکایی بخواهد با صنایع دستی ما آشنا شود، باید در روبیکا آثار ما را ببیند؟ دوستان تصورات و شعار‌هایشان را بدون صراحت مطرح می‌کنند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Jam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
0
0
وزیر اختلال اینترنت مشغول چه کاریست؟
خوب معلومه رفته گُل بچینه.
نظرات شما
پیشخوان